Powiemy Ci, dlaczego lepiej sprzedawać w Internecie
Radek
12 lutego 2022

Ten rok naprawdę umocnił zapotrzebowanie na opcje e-commerce dla większości firm. Wiele firm zostało zmuszonych do zamknięcia drzwi przed klientami, gdy COVID-19 uderzył po raz pierwszy, a bardzo niewiele było gotowych do sprzedaży swoich produktów online. Wiele firm było w stanie się zmienić, ale wiele innych zostało zmuszonych do zamknięcia swoich drzwi, operując na tak niskich marżach na początku.

COVID-19 nauczył świat, jak ważna jest możliwość uzyskania tego, czego potrzebujesz, w zaciszu własnego domu. W ciągu kilku krótkich miesięcy mogliśmy zaobserwować, że samochody są sprzedawane online, domy oglądane podczas wirtualnych wycieczek, a dostawa zbliżeniowa staje się złotym standardem. Gdy zaczynamy dostrzegać ponowne otwieranie się gospodarek, wiele z tych zmian się utrzymuje.

Teraz, gdy Twoja firma przeszła przez blokadę, jest to świetny czas, aby zacząć myśleć o zabezpieczeniu swojej firmy na przyszłość. Jeśli nadejdzie druga fala, będziesz zadowolony, że jesteś gotowy do sprzedaży swoich produktów i kontynuowania działalności pomimo restrykcyjnych ograniczeń społecznych.

Jeśli nie jesteś przekonany, mamy 5 powodów, dla których każda firma oparta na produktach powinna rozważyć sprzedaż online, pandemię lub nie


1. Dowód dystansu społecznego

Wszyscy mamy nadzieję, że dni dystansu społecznego dobiegną końca, ale zawsze mądrze jest zaplanować najgorszy scenariusz. Jest wielu, którzy przewidują drugą falę jesienią lub na początku przyszłego roku, co może sprawić, że ponownie w naszych domach będziemy stosować rygorystyczne środki dystansowania społecznego.

W takim przypadku popyt na zakupy online znów wzrośnie, a większość z nas woli, aby nasze towary trafiły do ​​nas. Dzięki sklepowi internetowemu Twoi klienci mogą nadal uzyskiwać dostęp do Twojej firmy i kupować Twoje produkty, nie martwiąc się o ryzyko w przestrzeni publicznej. Co więcej, Twoi pracownicy mogą skoncentrować się na realizacji zamówień online bez konieczności interakcji z publicznością.

Widzieliśmy, jak wiele firm korzysta z mediów społecznościowych, aby nadal docierać do swoich klientów na początku roku. Wiązało się to z publikowaniem zdjęć ich zapasów i komunikowaniem się z klientami za pośrednictwem DM lub przez telefon w celu przetwarzania zamówień. Chociaż ta metoda pomogła wielu firmom utrzymać się na powierzchni, brak automatyzacji spowolnił ich produktywność i ostatecznie ograniczył liczbę klientów, których mogli obsługiwać. Ograniczył również dostęp do zakupów do zwykłych godzin pracy, uniemożliwiając klientom kupowanie czegoś, siedząc wieczorem na kanapie, oglądając Netflix – zaskakująco popularny czas na zakupy!




2. Doskonały zwrot z inwestycji

Witryna e-commerce może drastycznie zwiększyć obroty za ułamek kosztów tradycyjnego sklepu.

Zbudowanie nowej witryny e-commerce to inwestycja – taka, której wiele firm waha się przed podjęciem. Ale kiedy spojrzysz na ROI, to jest to absolutnie oczywiste!

W porównaniu z kosztami założenia i prowadzenia sklepu stacjonarnego, witryna e-commerce jest znacznie bardziej przystępna cenowo. Największym kosztem będzie oczywiście kompilacja początkowa, ale po jej zakończeniu wiele platform e-commerce ma niskie miesięczne opłaty i można je łatwo aktualizować i utrzymywać we własnym zakresie przez istniejących pracowników po odrobinie szkolenia. Stamtąd, jeśli pozwala na to budżet, możesz dodać budżet marketingowy, aby dotrzeć do większej liczby klientów za pośrednictwem platform mediów społecznościowych lub reklam Google. W przypadku sklepu internetowego potrzeby kadrowe są znacznie niższe, a nacisk kładzie się na realizację zamówień i obsługę klienta.

W przypadku sklepu stacjonarnego właściciele firm płacą miesięczny czynsz, mają większe potrzeby kadrowe i polegają na bezpośrednich klientach, którzy sprzedają swoje produkty. Marketing można przeprowadzić online, ale ostateczną akcją nadal jest zaproszenie kogoś do odwiedzenia Twojego sklepu w celu sfinalizowania zakupu. Możesz całkowicie wyeliminować ten krok poprzez marketing z produktem gotowym do dodania w tym momencie do wirtualnego koszyka.

W porównaniu z kosztami prowadzenia sklepu internetowego, witryna e-commerce szybko zwraca się z inwestycji w jej stworzenie i może być niesamowitym źródłem przychodów w przyszłości.




3. Twój sklep jest zawsze otwarty

Najlepszą częścią prowadzenia sklepu internetowego jest automatyzacja. Klienci mogą robić zakupy w wolnym czasie, dodawać produkty do koszyka i kończyć zakupy o każdej porze dnia, w każdy dzień tygodnia. Klienci nie muszą czekać na dostępność personelu lub otwarcie sklepu. Po prostu robią zakupy w swoim czasie, wiedząc, że po dokonaniu zakupu mogą oczekiwać, że dotrze on w ustalonym czasie wysyłki.

Jako właścicielowi firmy zapewnia to dużą swobodę i elastyczność, wiedząc, że Twoja firma jest otwarta, nawet gdy Cię tam nie ma. Twoje potrzeby kadrowe przesuwają się w kierunku koncentrowania się na realizacji zamówień i odpowiadaniu na potrzeby obsługi klienta, zamiast otwierania i utrzymywania witryny sklepu, obsługi gotówki i interakcji z klientami.


4. Poznaj lepiej swoich klientów

Użyj analityki, aby opracować absolutnie wszystko, aby zoptymalizować swoją strategię sprzedaży.

Jako właściciel sklepu stacjonarnego możesz dowiedzieć się sporo o zwyczajach zakupowych swoich klientów. Głównie takie rzeczy, jak najpopularniejsze czasy zakupów, średnia cena zakupu i podstawowe dane demograficzne. Wszystko to polega na obserwacji prawdziwych ludzi w czasie rzeczywistym.

Dzięki witrynie e-commerce możesz uzyskać dostęp do ogromnej ilości informacji na temat swoich klientów, witryny, tego, czego ludzie szukają w Internecie, z której pochodzą, a wszystko to jest automatycznie śledzone i dostępne w dowolnym momencie. Niezwykle cenne dane, takie jak najpopularniejsze produkty, najbardziej aktywne dni i godziny zakończonych transakcji, trendy porzucania koszyków, zastoje produktów i strony, które nie przynoszą wyników. Prawdopodobnie najważniejszą informacją, do której możesz uzyskać dostęp, są szczegółowe dane demograficzne o Twoich klientach, dzięki czemu możesz skoncentrować swoje działania marketingowe na dotarciu do osób, które z największym prawdopodobieństwem sfinalizują zakupy i nadal będą wracać.

W sklepie fizycznym nie masz możliwości dowiedzenia się, dlaczego ktoś odchodzi bez zakupu, jaki był jego ostatni ruch przed wyjazdem lub czy robił u Ciebie wcześniej zakupy. Oczywiście istnieją sposoby śledzenia niektórych z tych przedmiotów, ale znowu polega to na obserwacji personelu lub zbieraniu tych informacji w momencie zakupu – co daje tylko mały wgląd w doświadczenia zakupowe klienta.




5. Zwiększ swój zasięg

Znajdź globalny rynek online

Sklep fizyczny opiera się na lokalnym ruchu pieszym, aby zakończyć sprzedaż. Ludzie muszą wiedzieć o sklepie, witryna sklepowa musi przemawiać do klientów, a działania marketingowe są tradycyjnie skoncentrowane na lokalnym rynku, zwykle w prasie lub radiu. Problem z tradycyjnym marketingiem polega na tym, że firmy rzucają szeroką sieć na zróżnicowaną populację, z których wiele nie jest ich idealnymi klientami. Nie ma możliwości śledzenia skuteczności reklamy prasowej lub radiowej, poza pomiarem liczby osób, do których prawdopodobnie dotarła.

Poza marketingiem sklep internetowy zwiększa Twój zasięg do znacznie większej grupy odbiorców, która nie opiera się na lokalnych zwyczajach zakupowych. Twój zasięg rozszerza się regionalnie, prowincjonalnie, w kraju, a nawet na całym świecie. Po co zadowalać się dotarciem do malutkiego kawałka tortu, kiedy można dotrzeć do całości?

Nie ma lepszego czasu niż teraz, aby przestawić swoją firmę na sprzedaż online. Nawet jeśli kończą się działania na rzecz dystansu społecznego, istnieje wiele innych korzyści z prowadzenia sklepu internetowego. Aby dowiedzieć się, jak możemy pomóc Twojej firmie zrobić kolejny krok, skontaktuj się z nami już dziś.

Copyright 2024 © WEB4U.PL Agencja interaktywna